Veelgestelde vragen voor verkopers

Aanmelden als leverancier

Hoe kan ik mij aanmelden als leverancier bij ArteSelect?

Leuk dat je overweegt om je aan te melden als leverancier! Je kunt je aanmelden via het contactformulier op de onderstaande link of een e-mail sturen naar info@arteselect.nl. Voeg bij je aanvraag de nodige informatie toe, zoals je naam, contactgegevens en een beschrijving van het werk dat je maakt.

https://arteselect.nl/pages/aanmelden-als-verkoper

Welke voorwaarden gelden er voor leveranciers?

Specifieke voorwaarden kunnen verschillen per leverancier en productcategorie. Zodra je je hebt aangemeld als leverancier, bekijken we samen de voorwaarden die zowel bij jou als bij ons passen. Voor overige vragen kun je ons altijd mailen via info@arteselect.nl.

Zijn er kosten verbonden aan het verkopen via ArteSelect?

Bij ArteSelect betaal je niets om op het platform te staan. We hanteren alleen een vooraf gezamenlijk afgesproken commissiepercentage per verkocht product. Je betaalt dus pas wanneer er een verkoop plaatsvindt. Voor overige vragen kun je ons altijd mailen via info@arteselect.nl.

Kan ik als kleine zelfstandige of ambachtspersoon ook verkopen?

ArteSelect stimuleert lokaal vakmanschap in alle vormen en maten. Creëer jij werken die binnen onze visie passen? Dan ben je van harte welkom op ons platform!

Producten toevoegen en beheren

Hoe voeg ik mijn producten toe aan de website?

Producten worden door ArteSelect gecontroleerd en vervolgens op het platform geplaatst. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Lever ons de benodigde informatie en bestanden aan, en wij doen de rest.

Welke productcategorieën ondersteunt ArteSelect?

ArteSelect ondersteunt producten in de categorieën meubilair, verlichting, interieur en kunst. Valt jouw product in brede zin onder een van deze categorieën? Dan ben je van harte welkom op ons platform!

Kan ik productprijzen en beschrijvingen later aanpassen?

Productprijzen en beschrijvingen kunnen te allen tijde worden aangepast. Neem hiervoor contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Zijn er richtlijnen voor productfoto’s en omschrijvingen?

ArteSelect hanteert specifieke richtlijnen voor productfoto’s en omschrijvingen om een uniforme uitstraling op het platform te waarborgen.

Indien nodig is er een mogelijkheid om de fotografie door ArteSelect te laten verzorgen.

Neem voor meer informatie over deze richtlijnen contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Bestellingen & Verwerking

Hoe krijg ik bericht als er een bestelling binnenkomt?

Bestellingen en vragen komen in eerste instantie bij ArteSelect binnen. Vervolgens sturen wij de benodigde informatie naar je door, zodat je de verkoop of vraag op de juiste manier kunt afhandelen.

Wie is verantwoordelijk voor de verzending van mijn producten?

De leverancier is verantwoordelijk voor het regelen van de verzending. Verzending kan, indien nodig, ook door ArteSelect worden geregeld tegen een afgesproken tarief. Neem voor meer informatie contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Wat gebeurt er als een klant een bestelling annuleert?

We zijn ons ervan bewust dat het annuleren van een handgemaakt product niet zomaar mogelijk moet zijn. De klant heeft in dit geval 48 uur om zijn aankoop te herzien. Als de klant na deze periode niet tijdig de annulering doorgeeft, wordt het product alsnog geleverd. De annulering van andere producten kan eveneens worden doorgevoerd zolang het product nog niet is verwerkt en verzonden. Als de klant het product bij levering alsnog wil retourneren, kan dit alleen onder strikte voorwaarden. Lees hiervoor de volgende vraag.

Hoe ga ik om met retourzendingen?

Retourzendingen worden niet altijd geaccepteerd en kunnen alleen onder strikte voorwaarden worden uitgevoerd, die in samenspraak met de leverancier zijn vastgesteld. De retourvoorwaarden kunnen door de klant per product worden bekeken. Mocht het product in bepaalde gevallen toch geretourneerd worden, dan verloopt het contact met de klant via ArteSelect en is de leverancier verantwoordelijk voor de verdere afhandeling.

Betalingen & Commissies

Hoe en wanneer ontvang ik betalingen voor mijn verkopen?

Betalingen worden maandelijks rond de 24ste of 25ste uitbetaald op het bij ons bekende rekeningnummer. Van tevoren ontvangt de leverancier een factuur met daarop de verkochte producten, de bijbehorende tarieven en overige gegevens.

Welke commissie rekent ArteSelect op verkochte producten?

De commissieverhouding wordt in samenspraak met de leverancier afgesproken. Neem hiervoor contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Moet ik zelf facturen sturen naar klanten of regelt ArteSelect dit?

Het factureren wordt altijd geregeld door ArteSelect. De leverancier heeft hier verder geen omkijken naar.

Klantenservice & Ondersteuning

Ben ik zelf verantwoordelijk voor klantvragen over mijn producten?

Klantvragen komen binnen bij ArteSelect en worden ook door ons afgehandeld. Indien nodig vragen wij de benodigde informatie bij de leverancier op om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. In uitzonderlijke gevallen brengen wij de klant en leverancier met elkaar in contact, maar dit gebeurt altijd onder toezicht van ArteSelect.

Wat gebeurt er als er een geschil is met een klant?

Geschillen met klanten worden afgehandeld via ArteSelect. Als een geschil betrekking heeft op een product, levering of iets dergelijks, ligt de verantwoordelijkheid bij de leverancier. ArteSelect blijft echter altijd de contactpersoon tussen de klant en de leverancier, tenzij anders afgesproken.

Kan ArteSelect helpen bij marketing en promotie van mijn producten?

Doordat je op het platform van ArteSelect staat, word je automatisch meegenomen in de standaard marketing en promotie. Voor gerichte marketing en promotie van specifieke producten maken we graag een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Neem hiervoor contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Accountbeheer & Samenwerking

Hoe kan ik mijn leverancier-account beheren?

Het account van de leverancier wordt beheerd door ArteSelect. Eventuele wijzigingen of andere aanpassingen worden in overleg met ArteSelect doorgevoerd.

Wat moet ik doen als ik tijdelijk geen bestellingen kan verwerken?

Neem in dit geval contact op met je toegewezen contactpersoon of stuur een e-mail naar info@arteselect.nl.

Kan ik mijn samenwerking met ArteSelect opzeggen?

Je hebt te allen tijde de mogelijkheid om de samenwerking met ArteSelect op te zeggen. ArteSelect heeft echter 30 dagen de tijd om de benodigde zaken af te handelen en de samenwerking op een goede manier af te sluiten. Bij opzegging van de samenwerking verzoeken we je om contact op te nemen met je toegewezen contactpersoon of een e-mail te sturen naar info@arteselect.nl. Graag vragen we je om de nodige informatie aan te leveren en je reden voor de opzegging te delen.